Monday, March 21, 2011

Haji Sulaiman Orang Turki?

arini cuaca panas.tekak haus.mata silau.hurmmm.pening pale aku dibuatnye.entry arini aku nak cite pasal pertandingan memancing semalam.memang best.mcm setan!.yang aku tak boleh blah.aku antara orang yang pertama dapat ikan di antara orang2 bersebelahan dengan aku.tapi aku jugaklah orang yang pertama mesin rosak.hampeh.nasib Wan Borek (WB) bawak mesin lebih.kalau tak.alamatnya tak pasal2 terus kena tunggu kat keta sampai WB abes.hahaha.dengan WB n kawan aku ketawakan aku.hahai.masa game tu cuaca mula2 cantik jew.macam redup.jam tunjuk pukul 11.punyalah panas.mendidih darah2 aku.dah macam cacing kepanasan.tapi sejarah semalam telah terjadi apabila joran aku berjayang menaikkan ikan 6 bucu.ikan yang memang jarang dapat bwak naik.bukan senang nak dapat Sulaiman punya tapak.klu Sulaiman tu dah pegi haji.alamatnya kena panggil Tapak Haji Sulaiman.hahaha.dengan takde tempat @ pokok2 yang boleh kasi penghadang terik cahaya matahari.nasib la ada lori pick-up brader dari Endau.siap kasi plastik lagi wat alas.memang terbaik.tenkiu pada brader tu.dalam pukul 2.00 petang kitorang gerak balik.

sampai Rengit ada roadblock.sume dah ready aku terus tertido.aku rasa macam tak sampai 5 minit dah sampai De Zone Stulang.WB kejut aku ajak terus pegi makan.& semalam jugak aku wat rekod peribadi makan sambil pakai Ray Ban Diamonds.hui.mana tak nye.makan kat public.kena lah tunjuk muka segar.kalau dibukak cermin matanya.nampak lah aku punya mata yang bangun tido.silap2 nampak tahi mata.tak pasal2 kena istinjak ngan tom yam.hahaha.then sampai rumah WB aku tumpang tido.dalam jam 5.30 petang la aku tido.tapi dengan niat tumpang kejap je.sekali sedar2 dah kul 12.00 malam.aku pikir baik trus tido je.bangun2 je dah pukul 7.10 pagi.adoi.aku pon terus basuh muka,ambik barang & pegi opis dulu.aku tumbprint.nanti tak sempat pulak.then baru aku balik & siap2 ke opis semula.kiranya masuk dalam pukul 9.30 pagi.

entry ni jugak aku nak cite pasal jamuan tengah hari tadi.aku bersyukur dengan rezeki yang datang walau kena bayar sendiri.hui.kalau korang dengar nama makanannya memang sedap sangat2.hingga menjilat pusat berdaki.nama nasi tu "Nasi Turki".tapi rasanya macam nasi zimbabwe.tak sedap langsung.sumpah tak tipu!tapi semuanya sebab nak merasa.dah rasa menyumpah2.hai.abes makan terus bontot aku rasa nak berak.hahaha.terbaik punya!

No comments: