Saturday, March 5, 2011

cerita 5 dalam satu "5 in 1"

haisshhh....dah lama aku x update blog ak ni.ntah nak tulis apa pun cm tak boleh jew.idea asyik hilang je.asyik cerita sama je.boring plak korg nanti.asal tulis asal ada idea semua pasal nk mengutuk.nanti kena diri sendiri baru tau (aku nak insaf sikit).

takpelah aku cerita lah sket kejadian/apa yang aku terjadi secara ikhlas/paksaan/terpaksa dalm masa aku berhibernasi.ceritadimulakan,tatkala malam nan sunyi.(cewahhh "tak bleh blah la plak starting cmni".

hurrmmm.straight to da point la,aku nak cerita lah sikit pasal stimboat kat ORKID.kat situ tak sedap,masin plak tu(eh,boleh gitu?) ade orang rekemen katanya.baguslah rekemen untuk tidak datang lagi.best lagi RAWA.memang terbaik,letak makanan pon xde nak sorok2.abes dah cite ni.hahahaa...

cite kedua ni bosan sikit kalau baca,tapi takpelah,aku nak kongsi dengan engkau orang.bukan engkau binatang ok.ada la minah tu ada hati nak jadi pegawai 1 ari nanti padahal degree pon xde lg,nak sambung katanya.nak sambung apenye kalau tiap minggu je nak blik kampung.baik pegi kelas masakan,ni masak pn x reti.kadang2 aku dh nek bau macha kedai mamak mlekat kat badan minah tu.mula2 mmg la laki boleh tahan.takkan dah sampai berpuluh taun pn x pndai2 jugak.silap2 laki cari amah buat bini.xpositif lgsung la minah tu.aku bukan nak mendoakan kehancurn mreka tu.aku ckp ni sebab nak selamatkn mereka la tu.

cite yg ke-3 ni lebih pada soal keje aku.yela.aku ni xde la jawatan mcm minah tu.juz pkai mulut keje boleh siap.ade la nak kadikan cerita.aku ni kejenye kadang2 ngadap kat kaunter.tak cukup dengan tu kadang jadi cm pegawai,tak cukup lagi,kadang2 aku ni jadi despatch.bukan aku tak nak buat apa yg minah tu suro,sebab dia pegawai aku.kan ada dlm fail meja yg mengatakan "tugas-tugas yang diberikan dari masa ke semasa".tapi yang mengherankan aku,sikap sesetengah orang atas yang hanya tau nak blame org bawah.adala 1 hari tu aku disuro buat keje.tak dan siap keje 1st dah kasi keje kedua,x buat keje kedua di kasi pula keje ke-3,sampai 3 je aku terus sound "Kak,aku ni bukn robot".xde keperimanusiaan langsung.agak2 la klu dh ada kuasa tu.ditolong tidak di pijak adala....ni la bila bangsa aku dapat jawatan tinggi.macam dapat jawatan presiden la plak.bodoh lg bongkak.ari jumaat lepas minah tu ada suro aku potostet.dia tu cam dh takda tangan.ingat aku nk berlembut lagi la ye?maap.mintak maap sangat2.boleh blah la lu dengan suruhan ko tu minah!sudah2lah.tak payah amalkan konsep CTSB lagi.ko tu sekali aku sepak terburai taik ijau....

sebagai cite ke-4,tadi gue ada bli hadiah untuk kakak cewek gue.gue mikirin apaan yang gue nak beri.mikir punya mikir ada 1 idea bernas datang.gue beli set batu lesung & set pisau cap kiwi.modal x besar tapi kegunaan nya tu amatlah besar.kepala jimbit kalau sesape cakap gue tak moden.bukn aku taknak beli blander,tapi korang pikir la.kalau takda karen/elektrik boleh ke blander tu guna?kalau batu lesung "terang2 lagi nak suluh" boleh pakai.haha.harap2 dia suka akan hadiah gue ini.

cite ke-5 ni pendek je.aku dah penat pikir & taip.bye.hahaha

No comments: