Saturday, March 5, 2011

gomen vs swastaman

salam semua.arini aku nak cerita sikt pasal sorang mamat ni.dia ni jenis yg suka menyakat orang secara berlebihan.tak salah menyakat tapi ada batasnya.ni juga ada kene mnengena dengan aku sebab aku keje gomen dan dia pula keje di kancah swasta.nak dipendekkan cite.dia ni macam bagus sangat sampai nak tarbiah org2 gomen.kenyataannya dia tu jeles bila semakin ramai kawan2 dah masuk gomen.bukan nk berlagak.cuma kenyataannya,orang keje di gomen ni kira terjamin sikit la dari swasta.dia ni suka sangat mengalan/mengolok org2 cm aku ni.selalu dia cakap"engkau org kerajaan,aku ni pencacai".takda darjat yang membezakan antara manusia sesama manusia.dia kena la paham rantaian idup manusia di dunia.sape buat lebih dia dapat lah lebih.sape buat sikit dia dapat sikit.idup ni ibarat roda.kadang kala di atas.kadang kala di bawah.jauh lagi perjalanan idup.respek la sikit kwan2 yg nk berjaya dalam idup.bukan nk jatuhkan bro.macam mn la nk maju klu pemikir masih mundur.nanti ada orang tanya "bangsa sape?".di jawab "bangsa aku."mentaliti mereka2 camni la yg buat negara hancur.aku bukn nak ckap aku ni bagus sangat.tapi kita sama2 mikirin prob2 cmni.pada mamat tu bersyukurlah kau sebab lahir kat Malaysia & mak bapak ko diberi taraf PENDUDUK TETAP.ada jugak i/c nya.so jangan nak pertikaikan apa yang dah ada.terimalah pada takdir yang dah tertulis.kurangkan ego,mengakuilah salah silap diri sendiri.

No comments: