Tuesday, February 24, 2009

kerja terpaksa,taruhan nyawa

salam semua...
sedap x title entry ak??tp itulah yg patut ak coretkn tok pd arini..arini ak kne dtg kje awal...seawal jam 5.30 pagi...pewh...kne dengn sejuknya d'tambah pula dgn rintik2 hujan...bukan (pagi yg gelap kini sudah terg k)haha....dengan permukaan jalan yang basah aku pandu dengan perlahan.di saat ak tiba di satu kawasan yg rmai org kaitkn dengn perkara2 paranormal aku sedikit seram sejuk.....ak berkata "jangan ade ape2 yang ganggu'ak x kcu diorang,jadi jangan kacau aku"....-mantera bila ati tak sedap..TIBE2.......jeng..jeng.....jeng.....1 lembaga besar dri arh blakang dengn pantas memintas kereta aku....pewh.....laju glew...ak je dh teran 80km/j(kancil standard la beb,tu pon dh mmggil stereng)haha.....dgn x sedar ak termaki pemilik treler tu...mybe 60% saja bhya nye...smpai ofis ak nk kne sediakan handout tok bos ak present..meeting kul 9...sempat ke aku ni???bwat punye buat dh menunjukkn jam 9 pagi..aarrrggghhh.....tepat jam 9.10 ak ciap..adoi...nk kne hntar plak kt MBJB.....jlan jem...camne ni..d dlm ak keresahan,hp aku dapat mesej.."dean,kak lily suro naik moto,coz jlan jem"....nsib la kat firm aku ni ade yang bwak moto lalu aku pinjm....dy dgn muka tersenyum kasi aku kunci...dlm ati aku ingin saja aku tanya...knape ko senyum??dengan pantas aku turun bwah capai moto trus pulas trottle....ah ni lagi sial dri kejadian "lembaga pantas"....MOTOR XDE BREK!!!!!!...nsib aku dpt tw cepat...dgn misi aku yg nk cepat coz meeting dh nk start aku tunggang jugak dengan laju,skali lagi nyawa aku jd taruhan.tp kali ni aku menganggap ianya dapat dirasai tahap kehilgn nyawa 120%...kerana kerja aku terpaksa...

No comments: