Thursday, February 5, 2009

kedatangan hari yang kurang membahagiakan

hmmm....pagi ni aku mulekan kehidupan dengan kelewatan bangkit dari tidur.bukan pagi ni je tapi dh slalu sangat..hahaha..."kedatangan hari yang kurang membahagiakan"??ape tu??nape aku ckap mcam tu??sebenarnya aku dari hari selasa nak mintak cuti sebb ade hal yg lbih mustahak nak kene buat.tp baru td bini bos ak tanya aku,"dean nk cuti ke arini?".semestinya la ak nk sebb aku apply dari ari selasa dan bini bos aku yg pkai minyak wangi yang sangat tengik baunyabalas balik "saya bukn xnak kasi tp brgantung pada bos sebb dy nk tgok report pe yg staf2 len wat"padahal tugas ak sebgai penyedia map (peta) dah pon selesai.nape msti arini bru nk check?nape tiba2 je?aku pelik ngn bos ak.mcm mn la dia manage firm dia ni.aku pon nk tak nk kne a tggu.ak minx bukn 1 ari,setengh ari je.kelmarin,org yang patut wat report tu cuti (senang je,dia ckap urgent),semlam plak sorg cuti dengn pkai alsan "personel matter".dapat plak.ak yg dtg minx stgah hari pon jd susah.lg 1,bini bos ni bukn nk kc cmne prosedur nk minx cuti...wtf.....siot tol..arini aku nk apply kje kt firm lain,yg lbih sistematik.haha....ak nk cmpak notis 24jam berenti kt muke bos ak..(brani nye aku?).pdan muke ko bos..haha...dh alang2 ak coret,ak nk cite sket psal semalam.xbanyak beza ngan hari ni pon cume arini ade solat jumaat.haha..tp semalam aku ade sdikit mnyirap dengn sorg staf,dy xpndai.tp wat2 pndai.mklum la...malu la klu budk klulusn rendh cm ak ni lbih terror/power dri dia..staf tu baru...tp dh masuk dulu sblum ak..dia x reti nak respect org lain...petng nye plak aku pegi batu pahat (penat siot) tuk beli ikan puyu 5 kilo..hihi...magrib nye ak n bpak ak singgh kt 1 masjid (nama masjid d'hide kan)..ade la sorg pakcik tu..aku baru nk solat,jemaah dh abes dulu (aku terlmbt)..,malm jumaat mase tu..so ade bace yassin..sbelum ak solat,aku nmpk dua org jemaah kuar lepas imam beri salam..aku igt dy nk blk umah ke..pe ke....seleps je ak solat aku trus beredar dari masjid coz nk keja mase blik umah,baru aku kua mlangkh kuar dri masjid tu,ak degr suara org...aku pon amati la ape mereka bual kn....skali citer psal politik yg kecoh kt perak..(apela)..so aku degn bangga nye berfikir...berbual pasal politik lbih pnting dri ikut imam berzikir..itu je kot tok cite semalam..ak dh byk khilgn idea sbb byk bnde len yg lbih pnting tok ak ingt...

No comments: