Sunday, January 30, 2011

Sabtu, Bola, Jem+Banjir dan Tayar

sabtu pon kene kerja.....pelik betul aku....boleh dikatakan setiap minggu ari cuti mesti aku kena datang opis..nasib la bahagian aku tak berapa bermasalah..tak macam orang tu....teeeeettttt...aku bukan berkira sangat kena datang opis,tapi biarlah same2..kalau datang stakat nak tunjuk muka baik tak payah....kerana itu keistimewaan aku pon boleh ditarik balik tau...jangan nanti aku pon terlibat sama dengan kancah masalah korang...kalau setakat memerli tapi orang tu tak ade buat ape???baik kau cakap kat suami kau aje...adil la sikit....aku pon ade family sendiri...fikir la sikit ok.....

ni aku nak cerita pasal bola pulak (semalam liga super bermula dimana team fevret ak (JOHOR FC-Die Hard Fan la kononnye..haha).aku pergi dengan ehem2 aku la yang nampak macam terpakse je...sebab ujan...sape yg rajin nak kua..tido lagi best kan?...Johor FC memulakan saingan dengan FELDA UNITED...bukan main lagi makcik2 ketua blok felda menjerit seperti ada buah kelapa hampir mngenai kepalanya..mentang2 lah dapat tiket free (felda bayar la tu)..kah3....walau hujan lebat,ianya tidak mematahkan pon semangat aku untuk sama2 rakan fan yg laen memberi sokongan....tapi nasib tak menyebelahi Johor FC kerana sekadar keputusan seri tanpa jaringan di tempat sendiri.ni baru permulaan & cuaca juga seperti mempengaruhi pergerakan pemain2.

ni mase sebelum game bermula (hujan lebat) semua duk grandstand walau kena jugak tempias2 nya
(kalau pakai kanta mesti korang jumpa aku kat mana)

sebaik game abes aku ngn ehem2 pergi plak mencari kedai2 makan di sekitar Stulang (jauh giler bukan??haha).ingat nak pekena puyuh 3 rasa tapi ujan tersangat lebat sehingga menyukarkan perjalanan dari tempat aku park kete ke kedai makan tu,hujan lagi (dah la tak bawak payung).aku pn amik keputusan layan KFC kt Jalan Skudai.aku pekena la dinner plate n ehem2 sambar snack plate...memang kenyang hingga menjilat kaki...lepas tu aku patah balik ke Pasir Gudang.aku tido la lepas tu...dah kenyang kan....makin besor la pewut aku..haha...aset terpenting setakat ni yang aku ade..

sedap lagi mantooooooooopp!!

KALAU AYAM MACAM NI LAGI KENYANG & LAGI MANTOOOOPPP!!!!
kah! kah! kah!

jam menunjukkan pukul 11.50 pagi baru lah aku tersedar.bangun2 aku pi hantar ehem2 ke kedai sebab dia ada makan besar & aku terus balik pontian.dalam perjalanan, aku redah banjir.abang2 polis tutup jalan dari Taman Rinting..tak pernah2 aku masuk Taman Rinting (tau plak aku jalan kat sana)..aku maen ikut je orang depan aku.sampai Pontian mengambil masa 3 jam...(lama giler)..ni sume banjir punya pasal...cerita ni tak abes kat sini..dalam setengah jam aku sampai,aku duduk kat depan umah aku sambil tengok hujan rintik2 turun...sekali tengok tayar depan kereta lembik (arrgghhhh ni mesti bocor)...cepat2 aku lenjan pergi cari kedai yang bukak hari minggu..nasib kedai 99 bukak..haa tuu diaaaaa ada skru terbenam..kali ni dah 2 kali kena skru...apalah nasib kereta aku,kalau kereta pkai safety boot mesti tak bocor.hahaha..Alhamdulillah segalanya dalam tindakan yang betul....sekian cerita hari cuti aku yang kureng best.....

No comments: